2017. július 5., szerda

Beszélgetés egy amerikai őslakossal a Tükör jegyében



- Ez felháborító!
- Mi a felháborító?
- Te őslakosnak minősítettél Engem!
- Az nem Én voltam.
- Akkor ki volt?
- Egy objektív kritériumrendszer. Évekig fejlesztettem.
- Ezt kifejtenéd?
- Bizonyos általános szempontok határozták meg a statisztikai súlyozás után, hogy mi tekinthető az objektív általánosnak ebben a Közegben és Környezetben. Eddig érted?
- Igen.
- Az meglepne így elsőre, de adjuk meg a bizalmat.
- Folytasd!
- Hiszel Te istenben?
- Igen.
- Keresztény vagy?
- Igen.
- Hívő ember is vagy?
- Igen.
- Akkor Te biztosan az őslakossághoz számítasz.
- Na neeee! Én egy modern ember vagyok.
- Mibe palackozzátok az üdítőiteket?
- Műanyagba.
- Az mikor bomlik le?
- Figyelj, most ne filoz...
- Szóval mikor bomlik le?
- Nem tudom. Sokára.
- Csak azért, hogy egyvalaki egyszer megigya? Csak nem a profitért teszed ezt a világgal? Mit csináltok a szeméttel, Ti, civilizált emberek? Egy őslakos vagy bazmeg, ez van.
- És mi van istennel?
- Arról beszélsz, akit a pénzetekre is ráírtatok, csak az Égben sehol nem látni, ellenben a Földön már annál inkább a kis kedvencetek személyében. Szóval az, hogy Te miben hiszel, hadd ne tartozzon már Rám, nem érdekel az őslakos hiedelemvilág.
- Persze Te ebből hasznot is húzol?
- Mi közöd van Neked az Én holo-vállalkozásomhoz?
- De bazmeg! Én nem vagyok haj...
- Figyelj, ez Üzlet! Az Én Üzletemhez Neked semmi, de semmi közöd. Vágod?
- De bazmeg! Őslakos leszek!
- Így jártál. De be is szállhatsz a Termelésbe, ám Ti olyan idióták vagytok, hogy inkább egy holo-rezervátumba rakunk Benneteket. Ahol aztán jókat szórakozunk Rajtad. Olyan unalmasak itt az éjszakák.
- De ez lelketlenség!
- Nem értelek. Teljesen objektív, a hologram minden egyedére egyformán vonatkozó normákról beszélünk. Te ezen normák alapján ott vagy, ahol a Helyed van.
- És milyen törzsbe tartozom a Te álláspontod szerint?
- Ez nem az Én álláspontom, hanem egy objektív besorolás. Te a keresztény törzsbe tartozol.
- És Ali a szomszédban?
- Ő az iszlám törzs tagja.
- Akkor mi?
- Törzsi háborúknak számítanak! Csak modernebb fegyverekkel vívjátok és messzebb is vagytok Egymástól.
- De mi lesz akkor a Szeretettel?
- No igen, amiről olyan sokat beszéltek, csak épp nem látszik abból a Gyakorlatban semmi.